DÍJÁTADÓ

A Store Insider szaklap minden évben megrendezi szakmai konferenciáját,
​az FMCG TOP-ot, amelyen - egy ünnepélyes fogadás keretében - átnyújtjuk a nyerteseknek az oklevelet.
Tartson velünk 2024. június 6-án, csütörtökön az EIFFEL MŰHELYHÁZban és ünnepeljük együtt a Store Insider egyik legnagyobb versenyének nyerteseit!
 
Időpont: 2024. június 6.
Helyszín: EIFFEL MŰHELYHÁZ, (1101 Budapest, Kőbányai út 30.) 
Kapunyitás: 17:00
Díjátadó kezdete: 18:00

Részvételi díj: 19 000 Ft + Áfa/fő
Az ár tartalmazza a díjátadón való részvételt, némi ropogtatni-, és koccintanivalót!
 
Kombinált jegy: FMCGTOP + Év Boltja díjátadó részvételi díj: 59 900 Ft + Áfa/fő
 
Jelentkezni IDE KATTINTVA tud!
 
Az esemény házigazdája: Tóth Mihály, marketingkommunikációs szakértő
 
/Számlázási információ: A regisztráció fizetési kötelezettséggel jár, melyhez a számlát elektronikus küldjük várhatóan a rendezvény hetén.
/Rendezvényre vonatkozó információ: A díjátadó részleteivel kapcsolatban a rendezvényt megelőző napon küldünk emlékeztető levelet a megadott résztvevői e-mail címekre, belépni a helyszínen majd a megadott név és cégnév alapján lehet.
/Ha többen jelentkeznének mint 5, írják meg a [email protected] e-mail címre!
 
 
I. ÁLTALÁNOS INFORMÁCIÓK
Első nevezési határidő: 2024 március 18.
Második nevezési határidő: 2024  máricus 25.
Utolsó esély a nevezések leadására: 2024 március 26 és máricus 28 között. 
 

Idén is keressük azokat az FMCG-termékeket forgalmazó üzleteket, illetve kereskedelmi láncokat, amelyek a saját kategóriájukban, illetve meghatározott területeken az átlagostól eltérő, kiemelkedő módon működnek!

A Store Insider magazin kiadója, a PPH Média 2024-ben is meghirdeti az „Az Év Boltja” versenyét. 
A tizedik alkalommal meghirdetett versenyen a 2015-ös indulás óta közel 700, FMCG termékeket forgalmazó üzlet, szakbolt, dohánybolt nevezett a díjra. Közülük több mint 300-an kaptak elismerést és használták is az üzletük portálján az „Az Év Boltja” logót. Ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájukban kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak. 

 
A versenyre 2020 óta nemcsak egyénileg pályázó, FMCG termékeket forgalmazó üzletek pályázhatnak, hanem élelmiszer kiskereskedelmi láncok és drogériák is megmérettethetik magukat kiemelt témákban. A hazai piacon működő kereskedelmi láncok az elmúlt években több tucat elismerést nyertek az „Az Év Boltja” versenyen pályázataikkal, bizonyítva ezzel kiemelkedő tevékenységüket az elnyert kategóriában. 
 
II. A VERSENY CÉLJA,
hogy megtaláljuk Magyarország legkiválóbb FMCG-termékeket kínáló üzleteit. Hogy a piac szereplőinek teret adjunk annak láttatására, hogy  üzletük mennyire vásárlóbarát, az árukínálatuk, illetve annak kihelyezése miként alkalmazkodik a változó fogyasztói igényekhez, milyen az üzlet szolgáltatásainak színvonala, a munkatársainak hozzáállása, mennyire kiemelkedő az üzlet belső kialakítása, hogyan érvényesülnek a fenntarthatósági szempontok a működésük során, hogy a különleges, innovatív megoldások és szolgáltatások figyelembevételével felhívjuk a figyelmet a kiemelkedően magas színvonalon működő kiskereskedelmi egységekre. A kereskedelmi láncok esetében pedig azokat a megoldásokat keressük, amely egy-egy lánc erősségei, amelyek által kiemelkednek a többi kereskedelmi lánc közül és általuk megkülönböztethetővé válnak a piacon.  
 
III. KATEGÓRIÁK, IDEI ÚJDONSÁGOK
A versenyre idén összesen 22 kategóriában lehet pályázni. 
Az egyéni boltok az értékesítési csatornatípusuk szerint 13 főkategóriában, a kiskereskedelmi láncok 9 kategóriában indulhatnak, illetve a korábbi évekhez hasonlóan a kereskedők külön kategóriában megmérettethetik az online értékesítési felületeiket is. 

 
Idén az üzleteknek kiírt pályázat "Az év bevásárlóközpontja" kategóriával bővült.

A versenykiírás szélesítésével arra törekszünk, hogy az elnyert díjjal a pályázók még inkább felhívhassák vásárlók figyelmét a fejlődéshez elengedhetetlenül szükséges funkciókra, szolgáltatásaik magas színvonalára, az innovációkra, hogy hogyan tartanak lépést a változó fogyasztói igényekkel. Ezzel is erősítve az üzletek, kereskedelmi láncok imázsát, javítva versenyképességüket.  

A versenyre pályázhat minden, a nevezési időszak alatt Magyarországon működő kisebb-nagyobb, elsődlegesen élelmiszert, illetve egyéb FMCG-terméket forgalmazó kiskereskedelmi egység üzemeltetője, illetve kereskedelmi kiskereskedelmi lánc. 
 
AZ EGYÉNI ÜZLETEK FŐKATEGÓRIÁI:  
•    „sarki” bolt, 
•    kisbolt, 
•    szakbolt, 
•    mintabolt/márkabolt,
•    benzinkúti shop, 
•    szupermarket, 
•    nagyméretű szupermarket, 
•    hipermarket, 
•    diszkont, 
•    drogéria, 
•    dohánybolt 
•    online bolt
•    bevásárlóközpont*ÚJ
 
Az egyéni boltok nevezési feltételeit ide kattintva tekintheti meg. 
 
FMCG-TERMÉKEKET FORGALMAZÓ KISKERESKEDELMI LÁNCOK KATEGÓRIÁI:  
Az Év Zöldség és Gyümölcs Kereskedője 2024
Az Év Friss Húsáru Kereskedője 2024
Az Év Friss Pékáru Kereskedője 2024
Az Év Tejtermék Kereskedője 2024
Az Év Egészséges Életmódot támogató Kereskedője 2024
Az Év Innovatív Kereskedője 2024
Az Év Vevőbarát Kereskedője 2024
Az Év Környezettudatos Kereskedője 2024
Az Év Munkáltatója az FMCG Kiskereskedelemben 2024

 

IV. NEVEZÉSI DÍJAK

A nevezési díjak az egyéni boltok esetében a nevező bolt területének bruttó négyzetmétere alapján kerülnek megállapításra. Az egyes kategóriák leírásánál megtalálja, hogy az adott kategóriában melyik ársáv lehet érvényes. Az űrlapon azt a sort kell kiválasztani, amelyik érvényes a pályázóra.
 

Első nevezési határidő: 2024 máricus 18-ig: 

• egyéni boltok (bruttó 50 m2 alatti) 10 900Ft+áfa/üzlet
• egyéni boltok (bruttó 50 m2 és 400 m2 között) 12 900Ft+áfa/üzlet
• egyéni boltok (bruttó 400 m2 és 1000 m2 között) 29 900 Ft+áfa/üzlet
• egyéni boltok (bruttó 1000 m2 és 2500 m2 között) 44 900 Ft+áfa/üzlet
• egyéni boltok (bruttó 2500 m2 és 5000 m2 között) 59 900 Ft+áfa/üzlet
• egyéni boltok (bruttó 5000 m2-nél nagyobb boltok) 99 900 Ft+áfa/üzlet
• kereskedelmi láncok esetében 159 900 Ft+áfa /pályázat
• online bolt 39 900 Ft+áfa
• bevásárlóközpontok esetében 159 900 Ft+áfa /pályázat

 

Második nevezési határidő: március 25.   

• egyéni boltok (bruttó 50 m2 alatti) 13 900Ft+áfa/üzlet
• egyéni boltok (bruttó 50 m2 és 400 m2 között) 15 900Ft+áfa/üzlet
• egyéni boltok (bruttó 400 m2 és 1000 m2 között) 35 900 Ft+áfa/üzlet
• egyéni boltok (bruttó 1000 m2 és 2500 m2 között) 49 900 Ft+áfa/üzlet
• egyéni boltok (bruttó 2500 m2 és 5000 m2 között) 69 900 Ft+áfa/üzlet
• egyéni boltok (bruttó 5000 m2-nél nagyobb boltok) 109 900 Ft+áfa/üzlet
• kereskedelmi láncok esetében 169 900 Ft+áfa /pályázat
• online bolt 49 900 Ft+áfa
• bevásárlóközpontok esetében 169 900 Ft+áfa /pályázat
 
Utolsó esély nevezési határidő: március 26 és március 28 között
 
• egyéni boltok (bruttó 50 m2 alatti) 16 900Ft+áfa/üzlet
• egyéni boltok (bruttó 50 m2 és 400 m2 között) 19 900Ft+áfa/üzlet
• egyéni boltok (bruttó 400 m2 és 1000 m2 között) 39 900 Ft+áfa/üzlet
• egyéni boltok (bruttó 1000 m2 és 2500 m2 között) 55 900 Ft+áfa/üzlet
• egyéni boltok (bruttó 2500 m2 és 5000 m2 között) 79 900 Ft+áfa/üzlet
• egyéni boltok (bruttó 5000 m2-nél nagyobb boltok) 129 900 Ft+áfa/üzlet
• kereskedelmi láncok esetében 179 900 Ft+áfa /pályázat
• online bolt 59 900 Ft+áfa
• bevásárlóközpontok esetében 179 900 Ft+áfa /pályázat
 
Az idei versenyünkre is várjuk azon egyéni üzletek, illetve kereskedelmi láncok pályázatait, amelyek úgy érzik, kiemelkedő kereskedelmi tevékenységet végeznek a meghirdetett kategóriákban. 

 

V. FŐDÍJAK

Egyénileg pályázó üzletek esetében:
Minden kategóriában (13 főkategória) egy arany díjat ítélünk oda, de a zsűri fenntartja magának a jogot, hogy egyes kategóriákban, ha úgy látja jónak, akár több díjat is odaítéljen, illetve arra is, hogy bizonyos díjakat ne osszon ki. 

 
Az adott kategória nyertese használhatja „Az Év Boltja 2024” címet a kommunikációjában és az üzletében „Az Év Boltja 2024” logót. 
 
Kereskedelmi lánc pályázata esetén: 
Mind a 9 kategóriában egy díjat osztunk ki, de a zsűri fenntartja magának a jogot, hogy bizonyos díjakat ne osszon ki. 
Az adott kategória nyertese használhatja „Az Év Zöldség és Gyümölcs Kereskedője 2024”, „Az Év Friss Húsáru Kereskedője 2024”, „Az Év Friss Pékáru Kereskedője 2024”, „Az Év Tejtermék Kereskedője 2024”, „Az Év Egészséges Életmódot támogató Kereskedője 2024”, „Az Év Innovatív Kereskedője 2024”, „Az Év Vevőbarát Kereskedője 2024”, „Az Év Környezettudatos Kereskedője 2024”, „Az Év Munkáltatója Az FMCG Kereskedelemben 2024” logót. 

 
A verseny szakmai zsűrije fenntartja a jogot, hogy a beérkezett anyagok alapján, a pályamunkák ismeretében kiossza "Az év kiskereskedelmi lánca 2024" díjat.

 

VI. KÜLÖNDÍJAK

1.) A közönségszavazás díja
A közönségszavazás során összesen egy díjat adunk az egyéni boltok főkategóriába érkezett nevezések, illetve egyet a pályázó nemzeti dohányboltok* közül annak, amelyek az internetes közönségszavazáson a legtöbb szavazatot kapta.
*A trafikok pályázatai csak a hatályos jogszabályok által meghatározott keretek között láthatóak. 

 
2.) A Store Insider szaklap különdíja
A kategóriát nem nyert, de kiemelkedő megoldásokat is tartalmazó megoldások értékelésére.
 
3.) Támogatói különdíjak
 
Pannon kávé különdíj a nemzeti dohánybolt kategóriában:
GARANTÁLT AJÁNDÉK!
Minden, a versenyre nevező trafik garantált „kávés” ajándékcsomagot kap a MindigKávé jóvoltából!
A MindigKávé különdíjasa pedig egy hónapig térítésmentesen kapja a nyertes trafikba a kávét!*
*A kávét kizárólag a Pannon Kávé Kft. által telepített kávégépben lehet használni.
 
Amennyiben a nyertes dohányboltban jelenleg nem üzemel ilyen kávégép, a nyeremény használatának idejére azt is rendelkezésre bocsátják.
 
Raiffeisen Bank Különdíj: kiemelkedő innovációs és digitális megoldások
 
A különdíjat a pályázatok közül az a jelölt kapja, aki kiemelkedő teljesítményt, megoldást nyújt vagy ötletet valósít meg az innováció vagy digitalizáció területén. Az értékelés során e két kategóriát szélesebb körben értelmezzük, tehát mindent figyelembe veszünk, nemcsak banki megoldásokat.
 

Nébih – KMÉ különdíj

 

 
Értékelési szempontok
Koncepció:
Az új évtized hívószava a minőség. Ma már nem elég, ha egy termék biztonságos, a tudatos fogyasztók egyre növekvő tábora számára a minőség is megjelenik a vásárlás legfontosabb szempontjai között. Ezzel összehangban folyamatosan bővül a Nébihhel szembeni elvárások köre is: az élelmiszerek biztonsági garanciáján kívül napjainkban már a minőségi termékek megismeréséhez és kiválasztásához is érdemi segítséget kell nyújtania.
Éppen e célból jött létre a Kiváló Minőségű Élelmiszer (KMÉ) védjegy, amely a hazai élelmiszerek viszonylatában a jelenleg elérhető egyik legmagasabb szakmai elismerés, egyben nemzeti minőségrendszer. A Nébih komplex szaktudására épülő KMÉ speciális szempontrendszere 2024-ben is a „Nébih – KMÉ különdíj” által jelenik meg az „Év Boltja” versenyen.
Díj elnevezése: „Nébih – KMÉ különdíj”
Pályázati szempontok:
1) Kiváló Minőségű Élelmiszer (KMÉ) védjegyes termék forgalmazása egy konkrét üzletben vagy valamely üzletlánc áruházaiban.
2) Jelölje be, mely termékkategóriákban, továbbá egy-egy kategórián belül hány KMÉ-védjegyes és hány további márkatípus érhető el termékenként a kínálatában*:
    • tej
      • forgalmazott KMÉ-védjegyes márkák száma:
      • további forgalmazott márka típusok össz-száma:
    • tejföl
      • forgalmazott KMÉ-védjegyes márkák száma:
      • további forgalmazott márka típusok össz-száma:
    • joghurt
      • forgalmazott KMÉ-védjegyes márkák száma:
      • további forgalmazott márka típusok össz-száma:
    • trappista sajt
      • forgalmazott KMÉ-védjegyes márkák száma:
      • további forgalmazott márka típusok össz-száma:
    • túró
      • forgalmazott KMÉ-védjegyes márkák száma:
      • további forgalmazott márka típusok össz-száma:
    • vaj
      • forgalmazott KMÉ-védjegyes márkák száma:
      • további forgalmazott márka típusok össz-száma:
    • kefir
      • forgalmazott KMÉ-védjegyes márkák száma:
      • további forgalmazott márka típusok össz-száma:
    • tejszín
      • forgalmazott KMÉ-védjegyes márkák száma:
      • további forgalmazott márka típusok össz-száma:
    • mascarpone
      • forgalmazott KMÉ-védjegyes márkák száma:
      • további forgalmazott márka típusok össz-száma:
    • virsli
      • forgalmazott KMÉ-védjegyes márkák száma:
      • további forgalmazott márka típusok össz-száma:
    • szalámi
      • forgalmazott KMÉ-védjegyes márkák száma:
      • további forgalmazott márka típusok össz-száma:
    • száraztészta
      • forgalmazott KMÉ-védjegyes márkák száma:
      • további forgalmazott márka típusok össz-száma:
    • vajaskifli
      • forgalmazott KMÉ-védjegyes márkák száma:
      • további forgalmazott márka típusok össz-száma:
    • egyéb
      • forgalmazott KMÉ-védjegyes termék(ek) típusa:
      • forgalmazott KMÉ-védjegyes márkák száma:
      • további forgalmazott márka típusok össz-száma:
 
Összesen forgalmazott KMÉ-védjegyes márkák száma:
* Az azonos márkanév alatt forgalmazott azonos összetételű, csomagolású, csupán a kiszerelési méretükben eltérő termékeket egynek tekintjük.
 
Üzletlánc esetén, kérjük, hogy adja meg az összes egységének a számát, valamint azt is, hogy hány üzletében forgalmaz KMÉ-védjegyes terméke(ke)t.
 
3) Vásárlói kommunikáció / A KMÉ-védjegy a minőség garanciája!
** Opcionális elem: nem kötelező, de a pályázat elbírálásakor előnyt jelent.
 
Amennyiben a vásárlói kommunikáció során (weboldalon, közösségi média felületeken, reklámújságban, vásárlótérben stb.) felhívta a fogyasztók figyelmét az üzletben kapható, kimagasló minőségű KMÉ-védjegyes termékekre, kérjük, mutassa be nekünk ezeket az aktivitásokat! 
A különdíjra való nevezés során a nevezési időszak lezárásáig megvalósított kommunikációs aktivitások mutathatók be, amely történhet
    • online megjelenés esetén a link megosztásával,
    • üzlethelyi kihelyezésről (wobbler, polcrendezés, stb.,) készült fotó,
    • kiadványok (reklámújság, plakát stb.) esetén pdf, jpg, png formátumú fájl leadásával.
 
A precíz megjelenítés érdekében a pályázók arculati elemeket, kész grafikai paneleket igényelhetnek a [email protected] e-mail címen.
 
A védjegyes termékek megtekinthetőek a KMÉ weboldal termékkeresőjének segítségével:
 
VII. ZSŰRIZÉS
Egyéni boltok által beadott pályaműveinek értékelése
A beadott pályaműveket részben a kereskedelemben, illetve az FMCG-gyártói szektorban ismert és elismert szakemberekből és kreatív, illetve kommunikációs szakemberekből álló szakmai zsűri értékeli két lépcsőben. A zsűritagok első körben egyénileg értékelik a feltöltött pályaműveket 1-10-ig terjedő skálán. A shortlistre került pályázatok alapján a végső eredmények személyes zsűrizés alapján dől el.
 
A közönségszavazás a Store Insider felületen zajló közönségszavazás keretében, a tágabb értelemben vett FMCG szakma képviselői és a vásárlók értékelik és díjazzák. 
 
A kereskedelmi láncok által beadott pályaműveinek értékelése
Az értékelésnél a zsűri három terület együttes vizsgálatát végzi a kiválasztott kategóriától függően:
1)    A kereskedelmi lánc általános, kategóriára vonatkozó irányelveinek vizsgálata
2)    Az adott tevékenység gyakorlati bemutatása legalább 2 különböző méretű üzlet (budapesti,vidéki) kínálatának bemutatásával annak igazolása, hogy az általános irányelvek megvalósulnak a gyakorlatban.
 

VIII. BEKÜLDHETŐ ANYAGOK, DOKUMENTUMOK

A nevezéshez szükséges:
•  Általános leírás az üzletről/kereskedelmi láncról, a piaci környezetről, kért információkról és kritériumokról, szöveges bemutatása annak, hogy miért tartják kiemelkedőnek az adott kategóriában a pályázó üzletet/kereskedelmi láncot. Összesen maximum 5000 karakterben. A leírás tartalmát a pályázó fotókkal és/videóval is illusztrálja a hitelesség megerősítése érdekében.  
•  Referenciák igazolása (szakvélemény, vevők véleménye, fotó, videofilm, szakcikk stb.), 
•  Nyilatkozat a közölt adatok, információk hitelességéről.
 

Képes anyagok: jpg, png vagy pdf formátumban, 300 dpi felbontásban

Filmes anyagok (filmek és esettanulmányi videók): mp4 formátumban, kizárólag hd vagy full HD felbontásban. 
A videók hossza nem haladhatja meg a 3 percet!
Képes anyagok, fotók: jpg, png vagy pdf formátumban, 300 dpi felbontásban, max 10 db
Prezentációk: ppt, pdf formátumban. Terjedelem: maximum 10 slide
/Nem kötelező/
Weboldalak / közösségi médiás oldalak: a pályázati anyagon fel kell tüntetni a weboldal pontos elérhetőségét
Mobilalkalmazások: az alkalmazás elérhetőségét fel kell tüntetni a pályázati anyagon, ha szükséges, promóciós kódot kérünk, hogy minden tartalomhoz hozzáférhessen a zsűri
Nyomtatott anyagok: célszerű elektronikus formában feltölteni a pályázathoz tartozó tárhelyre, illetve nyomtatott formában beküldeni egy példányt a Kiadóba (cím: PPH Media, 1037 Budapest, Montevideo u. 3/b.), hogy döntőbe jutás esetén a személyes zsűrizésen teljes valójában is megvizsgálható legyen.
 
A nevezési anyagokat egyszerűen drag and drop módszerrel húzzák a felhő gyökérkönyvtárába. Ne hozzanak létre a felületen külön mappákat, illetve az anyagokat ne töltsék fel tömörítve!​​ Törölni nem tudnak, módosítás esetén keressétek a szervezőt!
 
Letölthető technikai összefoglaló a hatékonyabb pályázáshoz
Amennyiben úgy érzi, szüksége lenne még segítségre, töltse le a nevezőknek készült általános versenyinformációs PDF-et, amely tartalmazza, hogy lépésenként mit kell tennie ahhoz, hogy nevezzen, illetve, hogy hogy néz ki általában a zsűrizés, valamint, hogy milyen lépéseken keresztül érdemes végig haladni ahhoz, hogy sikeresen pályázzon.
Sok sikert kívánunk minden pályázónak, amennyiben kérdése van, forduljon hozzánk bizalommal!