I. EGYÉNI BOLT NEVEZÉSÉNEK FELTÉTELRENDSZERE A 13 FŐKATEGÓRIÁBAN:
A 13 főkategóriában egyenként nevező kereskedelmi egységek egyenkénti értékelésének szempontjai többek között:
• Az üzlet erősségeinek, kiemelkedő jellemzőinek kiemelése, a pályázó fogalmazza meg miben jobbak, kiválóbbak a konkurens boltoknál
• Az üzlet belső terének kialakítása, dizájnja
• Az árukészlet minősége, összetétele, specialitásai
• Az árukészlet minőségi kihelyezése
• Fogyasztói tájékoztatás színvonala az üzletben (árukijelzők, egyéb, a vásárlói tájékoztatók elérhetősége, hasznossága)
• Az üzlet technológiai berendezésének színvonala
• Amennyiben már többszöri pályázóról van szó, annak bemutatása, hogy milyen fejlesztéseket hajtottak végre az előző pályázat óta
• Az üzlet környezettudatos „politikájának” szempontjai
• Az üzlet és környezetének kapcsolata (társadalmi felelősségvállalás)
• Portál kinézete
• Speciális, fogyasztóbarát szolgáltatások, milyen értékeket ad a pályázó a vevői számára?
• Egyéb, a professzionális kereskedelmi működést igazoló tevékenység, aktivitás
• A vásárlótér fogyasztóbarát, funkcionális kialakítása (terek elosztása, az áru könnyű elérhetősége, akadálymentesített vásárlótér stb.)
• A bolti alkalmazottak közösségének rövid bemutatása, a dolgozók ösztönzését szolgáló lépések bemutatása
• Amennyiben az üzlet bármely különdíjra pályázik, úgy az oda vonatkozó szempontrendszernek megfelelő információkat is tartalmaznia kell a pályázatnak.
Fontos adatok, paraméterek:
• Az üzlet környezeti leírása 1-2 mondatban
• Az üzlet bruttó területének, és üzletterének megadása
• Az üzletben foglalkoztatottak száma
• Átlagos napi vásárlószám
• Parkolók száma
A Nemzeti Dohányboltok által benyújtott pályázatokban kiemelendő szempontok:
• miben más az adott üzlet kínálata, mint a környékbeli trafikoké (pl. szélesebb italválaszték, szélesebb szivarválaszték, teljes pipadohány-szortiment, szélesebb dohányzási kiegészítő választék stb.)
• különlegesebb szolgáltatások (tanácsadás kiegészítő választása esetén, minőségi kávégépek vagy kávék, dohánytermékek és kávék helyben fogyasztása pl. teraszon, stb.)
• mennyire nagy a fluktuáció az adott boltban (hosszú távon ugyanazokkal az eladókkal találkoznak-e a vevők, illetve elégedettek-e a dolgozók)
• egyediség (bútorzat, illetve más egyedibb arculati elemek, pl. cégér, ablakmatricák, stb.)
Támogatói különdíj a nemzeti dohánybolt kategóriában:
GARANTÁLT AJÁNDÉK!
Minden, a versenyre nevező trafik garantált „kávés” ajándékcsomagot kap a MindigKávé jóvoltából!
A MindigKávé különdíjasa pedig egy hónapig térítésmentesen kapja a nyertes trafikba a kávét!*
*A kávét kizárólag a Pannon Kávé Kft. által telepített kávégépben lehet használni. Amennyiben a nyertes dohányboltban jelenleg nem üzemel ilyen kávégép, a nyeremény használatának idejére azt is rendelkezésre bocsátják.
Bevásárlóközpontok kategóriában szakmai partnerünk a Magyar Bevásárlóközpontok Szövetsége
A bevásárlóközpontok által benyújtott pályázatokban kiemelendő szempontok:
• A bevásárlóközpont rövid bemutatása (elhelyezkedés, egyéb hasznos tudnivalók, adottságok stb.), a működés általános stratégiai irányelveinek bemutatása, különös tekintettel a kiválasztott kategóriára.
• A bevásárlóközpont által pályázott kiemelt témával kapcsolatban az átlagtól eltérő adottságok és erősségek kiemelése, azok megfogalmazása. Kérjük, hogy főként az egyedi megoldások bemutatására, kiemelkedésére törekedjenek a pályázók.
• A pályázó bevásárlóközpont röviden indokolja meg, hogy véleménye szerint az általa kiválasztott kategóriában miben jobb a versenytársainál az adott területen, lehetőség szerint mindezt számadatokkal, tényszerű adatokkal, egyéb releváns eszközökkel (pl. fotók, videók, social media linkek stb.) is igazolja. A kategóriára vonatkozóan fent megfogalmazott általános irányelvek hogyan érvényesülnek a gyakorlatban a pályázatot benyújtó bevásárlóközpontban?
• A pályázó által választott kategóriát érintő közelmúltban megvalósult innovációk, fejlesztések kiemelése, bemutatása. A fejlesztés jellegétől függően a pályázó lehetőség szerint számadatokkal, illetve az innovációk, fejlesztések gyakorlati hasznosságát igazoló információkkal támassza alá az állításait.
• A fentiek fényében a pályázó fogalmazza meg, foglalja össze, hogy véleménye szerint az általa kiválasztott kategóriában miben és milyen plusz értéket nyújt a vásárlói számára a konkurenseihez képest.
• Ha egy bevásárlóközpont több kategóriában is indul a versenyen, kérjük, hogy azokat külön-külön pályázatban, a területeket nem összevonva mutassa be (kategóriánként mellékeljen a pályázati leíráshoz a jobb meggyőzés érdekében pl. releváns pl. fotókat, videókat vagy egyéb olyan információkat, amelyek alkalmasak az állítások szemléltetésére).
Az Év Bevásárlóközpontja 2024 KATEGÓRIÁI:
Az Év Bevásárlóközpontja/Kiemelkedően Vevőbarát projekt díj 2024
Az Év Bevásárlóközpontja/Fenntarthatósági fejlesztések díj 2024
Az egyes kategóriák kritériumai, feltételrendszere
Az Év Bevásárlóközpontja/Vevőbarát projekt díj 2024
Ebben a kategóriában várjuk azon bevásárlóközpontok nevezését, amelyek megítélésük szerint átlagon felül kiszolgálják a vevőik változatos igényeit, projektjeik hozzájárulnak az ügyfélélmény fokozásához.
• Ennek bizonyítására kérjük, hogy a pályázó néhány számadattal (heti, havi, évi látogatói szám) illusztrálja, hogy a bevásárlóközpont valóban kedvelt a vevők körében.
• A pályázó mutassa be, hogy milyen a bevásárlóközpont megközelíthetősége (tömegközlekedéssel, autóval, gyalogosan)?
• Az épület esztétikai megjelenése (külső homlokzat, megjelenés, belső terek látványelemei) miként segíthetik elő az oda betérő vásárlók kikapcsolódását, miként növelhetik a CX-hatást?
• A belső terek kialakítása miként szolgálja a vásárlók kényelmes és lehetőség szerint gyors közlekedését a belső térben, illetve egyéb kiszolgáló helyeken (pl. parkolóból való bejutás stb.)?
• Az eligazító rendszerek hogyan segítik a vásárlók számára a kínálat átláthatóságát, a gyors tájékozódást a bevásárlóközpont területén?
• Az üzletek, szolgáltatási egységek sokszínűsége, a választék összetettsége miként segíti elő a fogyasztók sokféle igényének a kielégítését? Megközelítően hányféle termékkategóriában, szolgáltatási területen nyújt választékot a bevásárlóközpont a vevői számára? (A portfólió főbb elemeinek bemutatása, hogy egy-egy adott kategóriában mekkora számban vannak jelen üzletek: pl. ruházati termékekkel foglalkozó üzletek száma vagy kozmetikai termékeket kínáló üzletek száma stb.) A közelmúltban létesített, bevezetett új funkciók bemutatása.
• A vásárlási lehetőségeken felül milyen egyedi és/családi szórakoztatást, kikapcsolódást elősegítő szolgáltatások találhatók a bevásárlóközpontban (pl. sporttolást, kikapcsolódást biztosító programok, helyszínek)? A lehetőségek szerint a kedveltség mértékének a bemutatása.
A bevásárlóközpontban hányféle, az étkezéshez köthető szolgáltató található? A kínálatban milyen arányt képviselnek például a főétkezést biztosító szolgáltatások, a kávézók stb.?
• Az étkezéshez kapcsolódó szolgáltatások sokszínűségének a bemutatása. Például hogyan alkalmazkodik a kínálat a változatos igények kiszolgálására (pl. gyorséttermek, hagyományos étkezést biztosító éttermek, etnikai ételeket kínáló egységek, vegán, vegetáriánus étrendet biztosító szolgáltatások aránya az ételudvarban)?
• A food court-hoz kötődő fejlesztések, újítások bemutatása
• Milyen egyéb adottságok, tényezők növelhetik a vásárlók komfortérzetét (pl. az épület klimatizálása, átlagos hőmérséklet, páratartalom, a pihenőhelyek száma, kiszolgáló egységek, mosdó, pelenkázó, ruhatár, csomagmegőrző helyiségek száma, elhelyezkedése az épületben stb.)?
• A parkolóhelyek számának, elrendezésének jellemzői az autóval érkezők kényelmének érdekében?
• A vevőbarát bevásárlóközpont igazolására felhozható egyéb körülmény, jellemző megnevezése, amit a pályázó még relevánsnak tart a téma kapcsán
Az Év Bevásárlóközpontja/Fenntarthatósági fejlesztések díj 2024
Ebben a kategóriában várjuk azon bevásárlóközpontok nevezését, amelyek megítélésük szerint átlagon felül megfelelnek az energiahatékony épület követelményeinek, és kiemelkedő erőfeszítéseket tesznek és fejlesztéseket hajtottak végre a fenntarthatósági követelményeknek való megfelelés érdekében. Többek között olyan projektek, fejlesztések bemutatását várjuk ebben a kategóriában, amelyek a vevők által nem feltétlenül láthatók, de komfortérzetüket befolyásolják, és a bevásárlóközpont üzemeltetési költségeket is jelentősen meghatározó fejlesztések, illetve funkciók. Kérjük, az egyes technológiai fejlesztések és a környezetbarát megoldások hatékonyságát számadatokkal is igazolják, ami könnyíti annak gazdasági előnyeinek, gyakorlati hasznának megítélését.
• A pályázó bevásárlóközpont milyen fejlesztéseket, újításokat végzett és vezetett be annak érdekében, hogy minél inkább megfeleljen az energiahatékony épület követelményeinek?
• Az épület fűtésének-hűtésének, illetve a melegvíz előállításának biztosítására használt rendszer bemutatása, hatékonyságának bemutatása
• A légtechnológiai berendezések működtetésének rendszere hogyan felel meg a fenntarthatósági követelményeknek?
• A bevásárlóközpont technológiai gépészeti rendszerének környezetbarát megoldásai (pl. a biztonság-, illetve a világítástechnológiai megoldások stb.)
• Az épületautomatikai és -felügyeletének kiemelkedő megoldásainak bemutatása (digitalizáció használata a működtetésben)
• Egyéb a hatékonyságot és környezetbarát megoldásokat támogató és elősegítő megoldások
• A bevásárlóközpont rövid bemutatása (elhelyezkedés, egyéb hasznos tudnivalók, adottságok stb.), a működés általános stratégiai irányelveinek bemutatása, különös tekintettel a kiválasztott kategóriára.
• A bevásárlóközpont által pályázott kiemelt témával kapcsolatban az átlagtól eltérő adottságok és erősségek kiemelése, azok megfogalmazása. Kérjük, hogy főként az egyedi megoldások bemutatására, kiemelkedésére törekedjenek a pályázók.
• A pályázó bevásárlóközpont röviden indokolja meg, hogy véleménye szerint az általa kiválasztott kategóriában miben jobb a versenytársainál az adott területen, lehetőség szerint mindezt számadatokkal, tényszerű adatokkal, egyéb releváns eszközökkel (pl. fotók, videók, social media linkek stb.) is igazolja. A kategóriára vonatkozóan fent megfogalmazott általános irányelvek hogyan érvényesülnek a gyakorlatban a pályázatot benyújtó bevásárlóközpontban?
• A pályázó által választott kategóriát érintő közelmúltban megvalósult innovációk, fejlesztések kiemelése, bemutatása. A fejlesztés jellegétől függően a pályázó lehetőség szerint számadatokkal, illetve az innovációk, fejlesztések gyakorlati hasznosságát igazoló információkkal támassza alá az állításait.
• A fentiek fényében a pályázó fogalmazza meg, foglalja össze, hogy véleménye szerint az általa kiválasztott kategóriában miben és milyen plusz értéket nyújt a vásárlói számára a konkurenseihez képest.
Ha egy bevásárlóközpont több kategóriában is indul a versenyen, kérjük, hogy azokat külön-külön pályázatban, a területeket nem összevonva mutassa be (kategóriánként mellékeljen a pályázati leíráshoz a jobb meggyőzés érdekében pl. releváns pl. fotókat, videókat vagy egyéb olyan információkat, amelyek alkalmasak az állítások szemléltetésére).
II. Nevezési díjak egyéni boltok nevezése esetében
A nevezési díjak az egyéni boltok esetében a nevező bolt területének bruttó négyzetmétere alapján kerülnek megállapításra. Az egyes kategóriák leírásánál megtalálja, hogy az adott kategóriában melyik ársáv lehet érvényes. Az űrlapon azt a sort kell kiválasztani, amelyik érvényes a pályázóra.
Utolsó esély nevezési határidő: március 26 és március 28 között
• egyéni boltok (bruttó 50 m2 alatti) 16 900Ft+áfa/üzlet
• egyéni boltok (bruttó 50 m2 és 400 m2 között) 19 900Ft+áfa/üzlet
• egyéni boltok (bruttó 400 m2 és 1000 m2 között) 39 900 Ft+áfa/üzlet
• egyéni boltok (bruttó 1000 m2 és 2500 m2 között) 55 900 Ft+áfa/üzlet
• egyéni boltok (bruttó 2500 m2 és 5000 m2 között) 79 900 Ft+áfa/üzlet
• egyéni boltok (bruttó 5000 m2-nél nagyobb boltok) 129 900 Ft+áfa/üzlet
• kereskedelmi láncok esetében 179 900 Ft+áfa /pályázat
• online bolt 59 900 Ft+áfa
• bevásárlóközpontok esetében 179 900 Ft+áfa /pályázat
III. ZSŰRIZÉS
A zsűri a megadott szempontok alapján a beadott pályaműveket 1-10-ig pontszámokkal értékeli. A legmagasabb pontszámot elért üzlet a kategóriagyőztes.
A nevezési űrlap kitöltésével és a nevezési feltételek elfogadásával adható be a pályázat. Ezek után automatikusan érkezik egy visszaigazoló e-mail a nevezési űrlap kitöltésekor megadott e-mail címre, amely tartalmazza a hozzáférést a pályázatot bemutató dokumentációk feltöltésére szolgáló felhőhöz.
A nevezés a kitöltött űrlap leadásával és a csatolmányok felhőbe történő feltöltésével teljes.
A NEVEZÉSI IDŐSZAK LEZÁRULT!