Az Év Boltja

Nevezés online boltok számára

Kapcsolat

Az Év Boltja 2025

ONLINE BOLTOK NEVEZÉSÉNEK FELTÉTELRENDSZERE
A 3 ALKATEGÓRIÁBAN

Mára külön kereskedelmi ággá nőtte ki magát az FMCG-piacon is az e-kereskedelem. Olyannyira, hogy tavaly mintegy 20%-os növekedést produkált, a vásárlók pedig összesen 197,9 milliárd forintot hagytak az online FMCG kasszákban.  A kategória mára olyannyira differenciálttá vált, hogy a különböző üzletek és üzletláncok, esetlegesen más és más fogyasztói igényeket, vagy épp csoportokat szolgálnak ki. Van, ahol a gyorsaság; van, ahol a termékpaletta változatossága és frissessége; vagy épp a vásárlói élmény, vagy olyan szempontok játszanak közre a webshop meglátogatásánál, mint a vacsorához hiányzó alapanyag megrendelése és extra gyors kiszállítása. Ezt a piaci változást és szegmentálódást követi Az Év Boltja versenyünk online kategóriája is, amely idén megújult és a fő kategóriát három alkategóriára bontottuk szét. 

A pályázat célja, hogy elismerje azokat a kereskedelmi szereplőket, amelyek kiemelkedő teljesítményt nyújtanak az e-kereskedelemben.   

AZ ÉV ONLINE BOLTJA ALKATEGÓRIÁI

  • Omnichannel megoldások
  • Pure e-commerce az FMCG-piacon
  • Logisztikai megoldások online vásárláshoz
     
  • Az Omnichannel üzletek kategóriába várjuk minden olyan üzlet nevezését, amely fizikai és online üzlettel is rendelkezik, mind online platformján és fizikai üzletében is tudnak vásárolni a fogyasztók FMCG termékeket, illetve e két megoldás ötvözhető. Ebben a kategóriában a fizikai üzletekről nem kell részletesebben írni, csak a témához kapcsolódó relációban.
  • A Pure e-commerce az FMCG-piacon kategóriájába olyan webshopok nevezését várjuk, amelyeken kizárólag csak online lehet vásárolni mindennapi fogyasztási cikkeket (is).
  • A Logisztikai megoldások online vásárláshoz kategóriába olyan logisztikai szolgáltatók vagy logisztikai szolgáltatást is működtető online boltok indulhatnak, akik kimagasló szállítási és raktárkezelési rendszert működtetnek.

SZEMPONTOK BŐVEBBEN:

1) Omnichannel üzletek kategória

A pályázat felépítése

Fontos adatok, paraméterek:

  • A platform szolgáltatásai hány településen és vagy milyen régiókban érhető el:
  • Napi, heti, évi látogatók száma:
  • Napi, heti, évi rendelések száma:

A pályázat első bekezdésében 2-3 mondatban röviden a pályázó fogalmazza meg, mi a nevezett szolgáltatás erőssége, miért éppen az ő vállalkozásuk érdemelné meg a kategóriagyőzelmet!

  • A pályázó röviden mutassa be az offline+online értékesítési terület integrációjának főbb jellemzőit
  • Mekkora forgalmat képvisel a pályázó teljes forgalmából az online? (forintban mért forgalom, illetve forgalmi arány is)
  • A webshopon elérhető termékek köre és száma (ha vannak szezonális, egyedi megoldások ezzel kapcsolatban, akkor annak is a bemutatása).
  • Hogyan valósul meg az egységes ügyfélélmény az online és offline térben
  • Gyors, látható webáruház, egyszerű navigáció stb.
  • Felhasználói élmény és ügyfélközpontúság szempontjai: a webáruház és mobilalkalmazás használhatósága (egyszerű és gyors vásárlási folyamat, kosárelhagyási arány, konverzió optimalizálás)
  • Biztonságos és gyors fizetési opciók (pl. vásároljon most, fizessen később)
  • Termékinformációk részletessége, vizuális tartalom (képek, videók, AR/VR)
  • AI-alapú megoldások, személyre szabott ajánlások, hűségprogramok
  • Integrált marketingstratégia (online és offline kampányok összhangja)
  • Social média aktivitás, közösségépítés, vásárlói visszajelzések kezelése
  • Logisztika, szállítás (többféle átvételi lehetőség, házhoz szállítás, csomagpont, átvétel az üzletben)
  • Szállítási időtartam, gyors, szállítás, pontosság, rugalmasság
  • Visszaküldési, ügyfélszolgálati megoldások
  • Környezetbarát működés (fenntartható csomagolási megoldások, környezetbarát, karbonsemleges kiszállítás, logisztika)
  • Mesterséges intelligencia és adatelemzés módszerei (dinamikus árazás, chatbotok, prediktív készletkezelés)
  • Automatizált raktári rendszerek (pl. robotizált teljesítési központok)
  • Egyéb egyedi és új megoldások, amelyek megkülönböztetik a versenytársaktól

2) Pure e-commerce az FMCG-piacon kategória:

A pályázat felépítése

Fontos adatok, paraméterek:

  • A platform szolgáltatásai hány településen és vagy milyen régiókban érhető el
  • Napi, heti, évi látogatók száma
  • Napi, heti, évi rendelések száma

A pályázat első bekezdésében 2-3 mondatban röviden a pályázó fogalmazza meg, mi a nevezett szolgáltatás erőssége, miért éppen az ő vállalkozásuk érdemelné meg a kategóriagyőzelmet!

  • Mekkora a pályázó éves forgalma?
  • A webshopon elérhető termékek köre és száma (ha vannak szezonális, egyedi megoldások ezzel kapcsolatban, akkor annak is a bemutatása)
  • Hogyan valósul meg az egységes ügyfélélmény az online és offline térben
  • Gyors, látható webáruház, egyszerű navigáció stb.
  • Felhasználói élmény és ügyfélközpontúság szempontjai: a webáruház és mobilalkalmazás használhatósága (egyszerű és gyors vásárlási folyamat, kosárelhagyási arány, konverzió optimalizálás)
  • Biztonságos és gyors fizetési opciók (pl. vásároljon most, fizessen később)
  • Termékinformációk részletessége, vizuális tartalom (képek, videók, AR/VR)
  • AI-alapú megoldások, személyre szabott ajánlások, hűségprogramok
  • Integrált marketingstratégia (online és offline kampányok összhangja)
  • Social média aktivitás, közösségépítés, vásárlói visszajelzések kezelése
  • Logisztika, szállítás (többféle átvételi lehetőség, házhoz szállítás, csomagpont, átvétel az üzletben)
  • Szállítási időtartam, gyors, szállítás, pontosság, rugalmasság
  • Visszaküldési, ügyfélszolgálati megoldások
  • Környezetbarát működés (fenntartható csomagolási megoldások, környezetbarát, karbonsemleges kiszállítás, logisztika)
  • Mesterséges intelligencia és adatelemzés módszerei (dinamikus árazás, chatbotok, prediktív készletkezelés)
  • Automatizált raktári rendszerek (pl. robotizált teljesítési központok)
  • Egyéb egyedi és új megoldások, amelyek megkülönböztetik a versenytársaktól

3) Logisztikai megoldások online vásárláshoz kategória

A pályázat felépítése

Fontos adatok, paraméterek:

  • A platform szolgáltatásai hány településen és vagy milyen régiókban érhető el
  • Napi, heti, évi kiszállítások száma

A pályázat első bekezdésében 2-3 mondatban röviden a pályázó fogalmazza meg, mi a nevezett szolgáltatás erőssége, miért éppen az ő vállalkozásuk érdemelné meg a kategóriagyőzelmet!

  • Mekkora a pályázó éves forgalma?
  • Szállítási sebesség és rugalmasság: mennyire gyorsak a kiszállítások (egy órán belüli, aznapi szállítási lehetőség, 24 óra, 48 óra stb.)
  • Többféle szállítási opció (standard, expressz, csomagolt, pickup pontok)
  • Rugalmasság a kiszállítás helyszínét és időpontját illetően
  • Visszaküldési és ügyfélszolgálati folyamatok (pl. előre kinyomtatott címkék, automatizált visszáru folyamat)
  • Panaszkezelés, ügyfélszolgálati válaszidő
  • Átlátható és valós idejű csomagkövetési lehetőség
  • AI-alapú készletgazdálkodás és prediktív logisztika
  • Automatizált raktári rendszerek (pl. robotizált teljesítési központok)
  • Fenntartható szállítási megoldások, karbonsemlegesség (pl. elektromos járművek, biciklis futárok)
  • Mennyire költséghatékony a rendszer?
  • Skálázható-e szolgáltatás nagyobb rendelésszám mellett?
  • Partneri hálózat és együttműködések köre
  • Egyéb egyedi innovációs megoldások, amelyek megkülönböztetik a versenytársaktól

     

II. NEVEZÉSI DÍJAK ONLINE BOLTOK NEVEZÉSE ESETÉBEN
 

NEVEZÉSI HATÁRIDŐK


Első nevezési határidő: 2025. 03. 24.
Második nevezési határidő: 2025. 03. 31.
Utolsó esély a nevezések leadására: 2025. 04. 03.
 

Első nevezési határidő: 2025 március 24-ig: 

  • online bolt 59 900 Ft+áfa

Második nevezési határidő: 2025 március 31.   

  • online bolt 61 900 Ft+áfa 

Utolsó esély nevezési határidő: 2025 április 3.

 

  • online bolt 63 900 Ft+áfa
     

III. ZSŰRIZÉS
A zsűri a megadott szempontok alapján a beadott pályaműveket 1-10-ig pontszámokkal értékeli. A legmagasabb pontszámot elért üzlet a kategóriagyőztes.

IV. BEKÜLDENDŐ ANYAGOK, DOKUMENTUMOK

A nevezéshez szükséges:
Ha egy pályázó több kategóriában is indul, akkor külön-külön kell a pályázatot benyújtania, azokat nem vonhatja össze!  

  • Általános leírás a vállalkozásról, a piaci környezetről, kért információkról és kritériumokról.
    Különösen fontos, hogy a pályázó a pályázat elején egy 2-3 mondatos indoklásban fogalmazza meg, miért tartja magát a legérdemesebbnek a díj elnyerésére.
    Az online boltok esetében a szöveges bemutatás terjedelme: maximum 3000 karakter.

Célszerű, ha pályázó a leírás tartalmát fotókkal és/videóval és/ prezentációval is illusztrálja a hitelesség megerősítése, a meggyőzés, illetve a leírtak illusztrálása érdekében.   

  • Referenciák igazolása (szakvélemény, vevők véleménye, fotó, videofilm, szakcikk stb.), 
  • Nyilatkozat a közölt adatok, információk hitelességéről. 

 

Képes anyagok, fotók: jpg, png vagy pdf formátumban, 300 dpi felbontásban, max 10 db
Filmes anyagok (filmek és esettanulmányi videók): mp4 formátumban, kizárólag hd vagy full HD felbontásban. (Nem kötelező, de célszerű, mert egy jó videó látványosabban be tud mutatni egy üzletet, mint a fotók.)

A zsűrizésre (tehát nem kommunikációra) szánt videók hossza nem haladhatja meg a 3 percet!

A beküldött anyagoknál kérünk megjelölni, egyértelműen elnevezni 3 db jó minőségű fotót és 1 db maximum 1 perces videót. Ezeket az anyagokat kategória vagy különdíj elnyerése esetén a díjátadón és annak utókommunikációjában online közzétesszük.

Prezentációk: ppt, pdf formátumban. Terjedelem: maximum 10 slide
(Nem kötelező, csak ha úgy ítéli meg a pályázó, hogy a prezentáció jobban alátámasztja a leírtakat.)

Weboldalak / közösségi médiás oldalak: amennyiben a pályázó úgy ítéli meg, hogy a pályázat tartalmát weboldalakkal, illetve social mediás hivatkozásokkal erősítheti, úgy azoknak a pontos elérhetőségét a pályázati anyagon fel kell tüntetni.
Mobilalkalmazások: az alkalmazás elérhetőségét fel kell tüntetni a pályázati anyagon, ha szükséges, promóciós kódot kérünk, hogy minden tartalomhoz hozzáférhessen a zsűri

Tisztelt pályázók! A nevezési anyagokat egyszerűen drag and drop módszerrel húzzák a felhő gyökérkönyvtárába. Kérjük, ne hozzanak létre a felületen külön mappákat, illetve az anyagokat ne töltsék fel tömörítve!​​ Törölni nem tudnak, módosítás esetén keressék a szervezőt!

Letölthető technikai összefoglaló a hatékonyabb pályázáshoz

Amennyiben úgy érzi, szüksége lenne még segítségre, töltse le a nevezőknek készült általános versenyinformációs PDF-et, amely tartalmazza, hogy lépésenként mit kell tennie a sikeres nevezéshez, illetve, hogy hogy néz ki általában a zsűrizés.

LETÖLTÖM A PDF-et!

A pályázat a nevezési űrlap kitöltésével és a nevezési feltételek elfogadásával adható be. Ezek után automatikusan érkezik egy visszaigazoló e-mail a nevezési űrlap kitöltésekor megadott e-mail címre, amely tartalmazza a hozzáférést a pályázatot bemutató dokumentációk feltöltésére szolgáló felhőhöz. 

A nevezés a kitöltött űrlap leadásával és a csatolmányok felhőbe történő feltöltésével teljes. 

Sok sikert kívánunk minden pályázónak, amennyiben kérdése van, forduljon hozzánk bizalommal!

 

Nevező adatai (számlázási adatok)

Nevezés adatai

A pályamunka címének tartalmaznia kell a bolt nevét
Hozzáadás
Maximum 150 karakterben a pályázó fogalmazza meg, mi a nevezett szolgáltatás erőssége, miért éppen ez a vállalkozás érdemelné meg a kategóriagyőzelmet!
Pl. üzletfilozófia, funkció, árukészlet mérete, cikkelemszám, food-nonfood termékek aránya. Maximum 3000 karakter

Kommunikációs anyagok

Az itt leadott szöveget a pályázatok bemutatásánál felhasználjuk (pl. nyertes pályázatok bemutatása, díjátadón nyertes pályázatok rövid ismertetése). Kérjük a csatolmányokban ne felejtsék el megjelölni a küldött maximum 2 db fotó és 1 db 1 perces videókat!
maximum 350 karakter - Az itt leadott szöveget a pályázatok bemutatásánál felhasználjuk (pl. nyertes pályázatok bemutatása utókommunikációban).

Nyilatkozat:
A nevezési feltételeket elfogadom és nevezésemhez kapcsolódóan az alábbi nyilatkozatokat teszem:
Alulírott nyilatkozom, hogy az általam készített és beadott pályamű más személy/cég szerzői (illetőleg szellemi alkotáshoz fűződő) jogát nem sérti. Nyilatkozom, hogy a pályamű elkészítéséhez esetlegesen felhasznált idegen alkotás jogosultjától a felhasználáshoz szükséges hozzájárulást megszereztem.
Alulírott kijelentem és szavatolom, hogy az általam készített és beadott pályamű harmadik személy, vagy szervezet személyhez fűződő jogait (jóhírnevét, képmását, hangfelvételhez fűződő jogát), vagy más személy/szervezet védjegyét, szabadalmát, ipari/üzleti titkát nem sérti és más személynek nincs olyan joga, amely a pályamű benyújtását, közzétételét korlátozná, vagy kizárná. Kijelentem és szavatolom továbbá, hogy a pályamű nem sérti a gazdasági reklámtevékenység alapvető szabályairól szóló 2008. évi XLVIII. törvény, a fogyasztóvédelmről szóló 1997. évi CLV. törvény, fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvény, valamint a tisztességtelen piaci magatartás és a versenykorlátozás tilalmáról szóló 1996. évi LVII. törvény és a vonatkozó egyéb jogszabályok előírásait.
Hozzájárulok, hogy a beadott pályaművet Az Év Boltja 2025 versenyhez kapcsolódó rendezvényeken bemutassák.
Hozzájárulok, hogy a Professional Publishing Hungary Kft. a pályaműről készült dokumentációt, leírást, illetőleg - ahol ez indokolt - magát a pályaművet, a nyomtatott, illetve elektronikus médiában a nyilvánosság tájékoztatása céljából közzétegye.
Elfogadom, hogy az általam beadott pályamű és adathordozó a verseny után a Professional Publishing Hungary Kft. archívumában marad.
A jelentkezéssel (szerződés) a Megrendelő hozzájárul képviselői és kapcsolattartói személyes adatainak kezeléséhez a szerződés teljesítése és üzleti kapcsolattartás céljából. Hozzájárul továbbá, hogy számára a Vállakozó hírleveleket küldjön. A Megrendelő kijelenti, hogy Vállalkozó adatkezelési tájékoztatóját megismerte és kifejezetten elfogadja.

Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a pályázatban megjelölt és beírt adatok a valóságnak megfelelnek, hitelesek és pontosak.

Update

A Store Insider további konferenciáiért és versenyeiért, valamint érdekes cikkekért és hírekért iratkozzon fel hírlevelünkre, kövessen minket Facebookon és LinkedInen, illetve Instagramon. 

 DÍJÁTADÓ RÉSZLETEI AZ ÁLTALÁNOS INFORMÁCIÓK MENÜPONTBAN 

Kapcsolat
Sajermann Zsófia 

[email protected]
+3630 415 44 55
 
Kiemelt szakmai szponzorunk:
Szakmai partnereink:
 

 

Nemzeti dohánybolt kategória támogatója: 

 

 

 

 

 

 

 


Impresszum    Adatkezelési tájékoztató
 

Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információ Elfogadom Renew